-->

7.8.08

Ο μύθος της ελευθερίας του καταναλωτή



Το ότι η "ελευθερία της αγοράς" δεν είναι παρά ένα μύθευμα για την αποθέωση του κεφαλαιοκρατικού συστήματος, είναι προφανές.
Ελευθερία της αγοράς δεν υπάρχει, από τη στιγμή που δεν μπορούμε να αγοράσουμε ή να πουλήσουμε ελεύθερα ό,τι μας κάνει κέφι (ως εκεί που δεν βλάπτουμε την οικονομία του διπλανού μας). Όπως δηλαδή ορίζεται και η πολιτική μας ελευθερία. O όρος λοιπόν δεν είναι παρά μίαακόμη τεχνική promotion της οικονομικής ανισότητας.

Με την ξέφρενη πορεία ανάπτυξης των πολυεθνικών εταιριών, και την δημιουργία ισχυρών μπλοκ στην αγορά μονοπωλιακού χαρακτήρα, χάνεται και η ψευδαίσθηση της ελευθερίας στην επιλογή του καταναλωτή.

Για παράδειγμα πως θα σας φαινόταν αν τα έσοδα από όλες τις μάρκες μπύρας που βλέπετε εδώ, κατέληγαν στο... ίδιο πορτοφόλι; Απίστευτο αλλά αληθινό. Μέσω της εταιρίας "Αθηναϊκή Ζυθοποιία"

Ευχαριστώ τον φίλο Σταύρο Παναγιωτίδη για την σχετική ενημέρωση, όπου αναφέρονται και τα εξής:

Επιτροπή Ανταγωνισμού στην Ελλάδα είναι ΥΠΗΡΕΤΗΣ των συμφερόντων της ΟΛΛΑΝΔΙΚΗΣ -ΑΘΗΝΑΙΚΗΣ ΖΥΘΟΠΟΙ ΙΑΣ.
Καταγγελίες επώνυμες υπάρχουν.

Δημοσιεύσεις στις εφημερίδες υπάρχουν.

Δεν υπάρχει όμως διάθεση από το κράτος να λυθεί το θέμα
Περιμένουμε μόνο την παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Έχουν το 85% της Ελληνικής αγοράς μπύρας.

Την τελευταία 10ετια έχουν ΚΕΡΔΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ 9 ΔΙΣ ΕΥΡΩ.
Οι Ολλανδοί με τα λεφτά του μέσου Έλληνα που κερδίζουν ,εξαγοράζουν άλλα εργοστάσια μπύρας στην Ευρώπη.
Μόνο ψίχουλα από αυτά τα κέρδη επανα-επενδύονται στην Ελλάδα.
Η Ηeineken πουλιέται στα Ελληνικά Σούπερ Μάρκετς 60% υπερτιμημένη
από τα αντίστοιχα Oλλανδικά !!!!!.
Και όλα αυτά με τις ΕΥΛΟΓΙΕΣ και την ΑΝΟΧΗ του Ελληνικού Κράτους.
Το ΟΛΛΑΝΔΙΚΟ ΜΟΝΟΠΩΛΙΟ μπύρας είναι ΠΑΡΑΚΡΑΤΟΣ.
Εκβιάζει, πιέζει, υποβάλλει κανόνες, μπλοκάρει τον ανταγωνισμό.
Στα Σουπερ μάρκετς, πρατήρια, κάβες, χονδρεμπόρους, εστιατόρια, ταβέρνες, σουβλατζίδικα. καφενεία, μπαρ, ψιλικατζίδικα, φαστ φουντάδικα, πιτσαρίες κτλ
δεν βρίσκει άλλες μπύρες παρά μόνο της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας.
Κάνουν ΠΑΡΑΝΟΜΑ ιδιωτικά συμβόλαια για την αποκλειστική διάθεση των προϊόντων τους.
Γέμισαν την αγορά με ΔΩΡΕΑΝ ψυγεία , όπου υπάρχει χώρος ΜΟΝΟ για τα προϊόντα τους..."

5 σχόλια:

  1. το πρόβλημα του καπιταλισμού στις μικρές κλίμακες (δεν θα μιλήσω για χρηματιστήρια και τιμές των commodities δηλαδή πετρέλαιο και άλλα συναφή) πιστεύω πως έγγειται στο γεγονός ότι έχουμε πολλά λεφτά. Και εξηγούμαι:
    Όταν πάμε στο σούπερ μάρκετ, σπάνια κοιτάμε την τιμή του γάλακτος, της μπύρας, του κοτόπουλου. Στην πλατεία της γειτονιάς μου, ο καφές για έξω κυμαίνεται από 1 έως 1.50 ευρώ, και για να καθίσεις, από 3.10 έως 3.80. Περιττό να σας πω πως στο ακριβότερο μαγαζί πηγαίνει περισσότερος κόσμος. Το πρόβλημα της "ακρίβειας" είναι κατά τη γνώμη μου καθαρά θέμα δικό μας, του καταναλωτή. Γιατί στα αυτοκίνητα ο ανταγωνισμός λειτουργεί άψογα; Γιατί ενημερωνόμαστε, ψάχνουμε. Αν μας έλεγαν να πάρουμε δυο πολύ παρόμοια αυτοκίνητα και το ένα είχε 50% μεγαλύτερη τιμή ποιο θα διαλέγαμε; (όσοι από εμάς δεν έχουμε την άνεση να ξοδέψουμε κάτι παραπάνω για το σήμα ή το γούστο μας)
    Έτσι λοιπόν ας αγοράσουμε Μύθο, που εξ' όσον ξέρω είναι (ή ήταν) ελληνικών συμφερόντων, και είναι μια σαφώς οικονομικότερη επιλογή. Ίσως τότε η Heineken να φθάσει τις ολλανδικές τιμές στα ράφια των καταστημάτων...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κοίτα η τραγική πτυχή του προβλήματος είναι ότι εκτός του ότι δεν είμαστε σωστοί πολίτες, δεν είμαστε και σωστοί καταναλωτές, που είναι και το ευκολότερο.
    Το ζήτημα είναι ότι για χ,ψ λόγους ο μέσος πολίτης έχει συνηθίσει τόσα χρόνια να διαλέγει μεταξύ heineken ή amstel, ας μην ξεχνάμε ότι η διαφήμιση είναι μία από τις πιο σφοδρές μορφές προπαγάνδας. Ελάχιστοι γνωρίζουν το που παρασκευάζεται ή που καταλήγουν τα κέρδη.

    Πάντως εκτός από τον πολίτη, υπάρχει και εκείνη η πεφωτισμένη επιτροπή ανταγωνισμού. Αλήθεια ποιός ο ρόλος της, δεν τα βλέπουν αυτοί από τη στιγμή που αυτός είναι ο αντικειμενικός ρόλος τους; Ή, για να πάμε πιο πέρα, τα μονοπώλια minerva και unilever στα ράφια δεν τα έχουν πάρει γραμμή;

    Επί της ουσίας, έχουν προαχθεί στο καλύτερο δεκανίκι του μονοπωλιακού αυτού καθεστώτος.

    Μία από τις βασικές ρητορείες του καπιταλιστικού συστήματος, ήταν το ότι προωθεί την ανταγωνιστικότητα ως αντιστάθμισμα στο κρατικό μονοπώλιο των σοσιαλιστικών συστημάτων. Επί της ουσίας, και όχι μόνο στην Ελλάδα, τα τελευταία χρόνια αυτό που βλέπουμε είναι μονοπώλια των πολυεθνικών εις βάρος των διάφορων τοπικών επιχειρήσεων που ζουν με τα αποφάγια τους.

    Εκεί είναι ένα ζήτημα και πολιτικό εκτός από καταναλωτικό/οικονομικό...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΜΠΟΙΚΟΤΑΖ...Η ΜΟΝΗ ΛΥΣΗ...ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΤΑ ΚΡΑΤΗ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ ΛΥΣΕΙΣ.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. μιχαλη πιστευω οτι αυτο με τα καφε δεν αποτελει αντικειμενικη παρατηρηση γιατι βλεπεις μια μεριδα κοσμου ηλικιας 16 με 30 που στην Ελλαδα δεν δουλευουν αλλα τρωνε τα ετοιμα αρα δεν εχουν μπει ακομα στη μιζερη λογικη του εργαζομενου που μετραει τα κουκια του ιδρωτα του. Εκτος αυτου τιθονται πολλοι παραγοντες γιατι τα καφε ειναι χωροι κοινωνικοποιηησης δικτυωσης και ανελιξης πχ ξερω κοσμο απο εργτικη ταξη με παμφτωχες πολυμελεις οικογενειες που βαζει το κουστουμακι και παει στην αριστοτελους για να δειχθει κανει τα κονε κλπ και ας ξεραινει το σκατο. Τωρα για την αγορα των αμαξιων ρε φιλε πιστευω οτι και εκει ο κοσμος λειτουργει αντιστοιχα. Ξερω πολλους που κανουν μακροχορονιες αιματηρες οικονομιες και παιρνουν τις μερσεντες μπεμβε κλπ για τους γνωστους μικροαστικους λογους κια μη μου πει οτι η μπεμβε αξιζει τα λεφτα της... εμενα προσωπικα ολαυτα λαμερινες μου φαινονται, δεν μπορω να πειστω οτι οι τερατωδεις διαφορες στις τιμες αναλογουν και στην ποιοτητα. αλλο που η «ενημερωση» που αναφερεις ειναι πολυ σχετικη και δυστυχως κατευθυνομενη, θυμασαι τι λεγαμε για τα περιοδικα αμαξιων και την στρατευμενη αρθρογραφια. που λες χρηστο αυτοι λεγαν οτι θα αναδειξουν το ατομο και την προσωπικη (θετικη) ελευθερια αλλα κλαιν και παλι χαθηκε το υποκειμενο με στην δομη της απροσωπης απανθρωπης επιχειρησης και τουλαχιστον το εθνος-κρατος νομιμοποιουνταν και απο καποιες ανθρωπιστικες αφηγησεις (εξουσια απο κατω οχι απτο θεο κλπ)αλλα η εταιρια γαμησε τα δεν χρειαζεται νομιμοποιηση ειναι ιδεολογικος μονοδρομος (ή με τις κουκουλες ή με τις γραβατες!χαχα).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Το θεμα συνεχιζει να εχει ψωμι. Αν το ξαναψαψετε θα βρειτε πολλα για την τιμη της μπυρας του μονοπωλιου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ