"Σκοπός μου ήταν να δείξω - βασιζόμενος σε αναμφισβήτητα ιστορικά γεγονότα - ότι η σταδιακή " συρρίκνωση " του Παρθενώνα δεν πρέπει να αποδοθεί σε τυχόν φθορές μέσα στο χρόνο ή σε ενδεχόμενες αδυναμίες της κατασκευής του αλλά αντίθετα οφείλεται στον φανατισμό των ανθρώπων καθώς και στην βαρβαρότητα των διαδοχικών εισβολέων, χωρίς να ξεχνά κανείς τις ασύστολες λεηλασίες του λόρδου Eλγιν, πρέσβη της Μεγάλης Βρετανίας.
Στη σκηνή που κόπηκε βλέπουμε μερικούς βανδάλους " παλαιοχριστιανούς " να καταστρέφουν τα γλυπτά που κοσμούσαν το αέτωμα του ναού θεωρώντας τα είδωλα και αναπαραστάσεις ακολασίας. Φαίνεται ότι ο ελληνικός κλήρος ζήτησε στη Διοίκηση του Μουσείου της Ακρόπολης όπου προβάλλεται η ταινία να κόψει αυτή τη σκηνή.
Η ιστορία επαναλαμβάνεται : οι θρησκόληπτοι που άλλοτε ακρωτηρίαζαν τα αγάλματα, σήμερα επεμβαίνουν και κόβουν τις εικόνες. Το πεδίο των λογοκριτών εμπλουτίσθηκε με ανώτερους δημοσίους λειτουργούς των οποίων το καθήκον είναι η προστασία της Δημοκρατίας. Οι νόμοι που προστατεύουν τα Πνευματικά Δικαιώματα των Δημιουργών ( Droits d'Auteur) απαγορεύουν ρητά οποιαδήποτε αλλαγή σε μία κινηματογραφική ταινία χωρίς τη συγκατάθεση του σκηνοθέτη.
Θέλω να κάνω σαφές το εξής:ο κύριος σκοπός της ταινίας μου είναι να αποδειχθεί ότι ο λόρδος Eλγιν κατέστρεψε μέρος του ναού και έκλεψε τα αγάλματά του για κερδοσκοπικούς λόγους : ο αγοραστής - δηλαδή ο κλεπταποδόχος - ήταν το αγγλικό κράτος.Τα αγάλματα αποτελούν αναπόσπαστο στοιχείο του Παρθενώνα".
Κώστας Γαβράς
Κύριε Γαβρά, καλώς ήλθατε στην Ελλάδα του Παντερμαλή, της Παναγιωταρέα, του Μπαμπινιώτη, του Ιερώνυμου, του Άνθιμου, του Σαμαρά, του εκτρώματος του μέσου τηλεθεατή.
Άραγε τι σχέση έχει η Ελλάδα με εκείνους τους Έλληνες;
Μόνο να πιθηκίζουμε στις τηλεοράσεις ότι αυτά είναι "δικά μας";
Μόνο να πλαστογραφούμε έννοιες και ιστορία όταν κοκορευόμαστε πως "αυτή η χώρα γέννησε τη δημοκρατία";
Αυτή η χώρα το μόνο που έκανε είναι να ξεφτιλίσει τη δημοκρατία.
Να την υποβιβάσει σε μία φτωχή μίμηση του αγγλικού και γαλλικού μοντέλου κοινοβουλευτικής εκπροσώπησης, με την οποία η αρχαία αθηναϊκή δημοκρατία ελάχιστη σχέση έχει.
Να την ξεσκίσει δύο φορές με στρατιωτικές δικτατορίες για να εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα των "μεγάλων μας συμμάχων"
Ας λείψει πια αυτός ο μύθος της δημοκρατίας, τον κατάλαβαν και τα δεκαπεντάχρονα.
Αυτά που σας πετούσαν λίγους μήνες πριν νεράτζια και συνθήματα.
η χώρα αυτή δεν αντέχεται...δεν γίνεται...δεν πάει άλλο...αυτοί είμαστε όμως, αυτά μας αξίζουν....
ΑπάντησηΔιαγραφήαπίστευτο πραγματικά
ΑπάντησηΔιαγραφήΜάλλον ο δικός σου "προοδευτικός" μύθος καταρρέει και το έχεις πάρει βαριά!Δεν περνά η μπογιά σας πλέον και ουρλιάζετε!Αν θέλεις διάλογο εδω είμαι!
ΑπάντησηΔιαγραφήΝαι σε τι επάνω θέλεις διάλογο;
ΑπάντησηΔιαγραφήΜια και έχεις οξύ διδασκαλικό ύφος, σε ρωτώ κάτι. Έχεις ιδέα γιατί λέγεσαι πλανητας ή όπως αλλιώς λέγεται το όνομα σου; Νομίζεις ότι οι αγωνιστές του'21 διάβαζαν Πλάτωνα; Κάνεις λάθος αν αυτό πιστεύεις. Συνδετικός ιστός ήταν η ορθόδοξη πίστη τους. Ξέρεις μια και που είσαι από την Μακεδονία ότι κατά τη διάρκεια του μακεδονικού αγώνα πολλοί μακεδονομάχοι δεν ήταν ελληνόφωνοι αλλά ένιωθαν πολύ Έλληνες και ορθόδοξοι! Λάθη κάνει η εκκλησία αλλά ο μηδενισμός είναι εκ του πονηρού. Στην τελική, όποιος δεν αντέχει την χώρα μας μπον βουαγιαζ!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήKαταρχήν δεν μπορώ να καταλάβω πως διαπίστωσες δασκαλίστικο ύφος από μία απόλυτα λογική ερώτηση που σου έκανα. Ζήτησες διάλογο και σε κάλεσα να διευκρινίσεις επάνω σε ποιό πράγμα θέλεις να γίνει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπειδή επιτέλους τοποθετήθηκες επί της ουσίας, και με ρώτησες εάν διάβαζαν Πλάτωνα οι αγωνιστές του 21, θα σου παραθέσω μία πολύ μικρή πρόταση που είπε ένας πολύ μεγάλος άνθρωπος:
"Γι' αυτά τα μάρμαρα επολεμήσαμε."
Επίσης επειδή δείχνεις μεγάλος λάτρης της επαναστάσεως, θα σε παρακαλέσω να θυμηθείς ποιά ήταν η στάση της εκκλησίας τότε απέναντι στο εγχείρημα της ένοπλης πάλης ενάντια στο Σουλτάνο.
Επειδή όμως το θέμα μας εν προκειμένω δεν είναι η επανάσταση του 1821, αλλά η λογοκρισία του σήμερα, θα σε καλέσω να μας παραθέσεις την άποψή σου για το θέμα. Έγιναν ή δεν έγιναν βεβηλώσεις στην Ακρόπολη από χριστιανούς;
Οφείλουμε ή δεν οφείλουμε σήμερα να δείχνουμε τα γεγονότα όπως έγιναν και όπως μας τα παραδίδουν οι πηγές, με όλες τις τις σκοτεινές στιγμές, έτσι ώστε για να μην επαναληφθούν στιγμές θρησκευτικού φανατισμού που συνέβησαν στο παρελθόν;
Όσο για την τελευταία σου προτροπή φίλε Αθανάσιε, αν και δεν έχεις κανένα απολύτως δικαίωμα να καλείς όποιον διαφωνεί στην άποψή σου να εγκαταλείψει τη χώρα, σε διαβεβαιώ ότι την έχω σκεφτεί χρόνια τώρα.
Ας πάρουμε ένα ένα τα πράγματα:
ΑπάντησηΔιαγραφήα)Διαθέτεις στοιχεία ότι χριστιανοί λεηλάτησαν την Ακρόπολη;Μήπως το μπερδεύεις με τους δυτικούς Μοροζίνι και Ελγιν;
β)Μιλάς για συνεργασία κλήρου-τούρκων. Πιάνεσαι από μεμονωμένα περιστατικά για να ακυρώσεις το γεγονός ότι π.χ όλες οι επαναστατικές εθνοσυνελεύσεις έκαναν αναφορά "στου Χριστού τη πίστη¨.
γ)αν θέλεις να μιλήσουμε για συνεργασία με ξένους ας πάμε στην Κατοχή και τον εμφύλιο. Γιατί πρέπει να ξέρεις ότι πέρα από τους ναζί ταγματασφαλίτες με τους ξένους συνεργάστηκε και το Κ.Κ.Ε που για να εξυπηρετήσει τα σοβιετικά συμφέροντα σκότωσε πολύ κόσμο. Διάβασε λίγο τον Γεώργιο Παπανδρέου επί του θέματος
Ύελος, να ξέρεις ότι κατανοώ την αμηχανία σας γιατί μετά από τόσα χρόνια μονοπωλίου στην ενημέρωση έχετε αντίλογο! Αυτά που ξέρατε να τα ξεχάσετε! Η Ελλάδα μας αλλάζει
α)Θα αγνοείς ότι οι χριστιανοί μετέτρεψαν την Ακρόπολη σε εκκλησία, και ότι κατά την μετατροπή αυτή χάθηκαν μάρμαρα από τη μετόπη του ναού. Αυτό που εσύ αμφισβητείς, τυφλωμένος από τα πιστεύω σου, τα παραδέχτηκε μέχρι και ο θύτης της λογοκρισίας, Παντερμαλής, και το χαρακτηρίζει "απολάξευση των μετόπων στα παλαιοχριστιανικά χρόνια"
ΑπάντησηΔιαγραφήΠερισσότερα εδώ: http://www.scribd.com/doc/17711281/-
Γρηγόριος ελέω Θεού αρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως, νέας Ρώμης και Oικουμενικός Πατριάρχης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι τω καθ’ ημάς αγιωτάτω, πατριαρχικώ, αποστολικώ και οικουμενικώ θρόνω υποκείμενοι ιερώτατοι μητροπολίται και υπέρτιμοι και θεοφιλέστατοι αρχιεπίσκοποι τε και επίσκοποι, εν αγίω Πνεύματι αγαπητοί αδελφοί και συλλειτουργοί, και εντιμότατοι κληρικοί της καθ’ ημάς του Χριστού μεγάλης εκκλησίας και εκάστης επαρχίας ευλαβέστατοι ιερείς και οσιότατοι ιερομόναχοι, οι ψάλλοντες εν ταις εκκλησίαις της Πόλεως, του Γαλατά και όλου του Καταστένου και απανταχού, και λοιποί απαξάπαντες ευλογημένοι Χριστιανοί, τέκνα εν Κυρίω ημών αγαπητά, χάρις είη υμήν και ειρήνη παρά Θεού, παρ’ ημών δε ευχή, ευλογία και συγχώρεσις.
Η πρώτη βάσις της ηθικής, ότι είναι η προς τους ευεργετούντας ευγνωμοσύνη είναι ηλίου λαμπρότερον και όστις ευεργετούμενος αχαριστεί είναι ο κάκιστος των ανθρώπων. Αυτήν την κακίαν βλέπομεν πολλαχού στηλιτευομένην και παρά των ιερών γραφών και παρ’ αυτού του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού ασυγχώρητον, καθώς έχομεν το παράδειγμα του Ιούδα. Όταν δε η αχαριστία ήναι συνωδευμένη και με πνεύμα κακοποιόν και αποστατικόν εναντίον την κοινής ημών ευεργέτιδος και τροφού, κραταιάς και αηττήτου βασιλείας, τότε εμφαίνει και τρόπον αντίθεον, επειδή ουκ έστι, φησί, βασιλεία και εξουσία ειμή υπό Θεού τεταγμένη’ όθεν και πας ο αντιττατόμενος αυτή τήθεόθεν εφ’ ημάς τεταγμένη κραταιά βασιλεία, τη του Θεού διαταγή ανθέστηκε.
Και τα δύο ταύτα ουσιώδη και βάσιμα ηθικά και θρησκευτικά χρέη κατεπάτησαν με απαραδειγμάτιστον θρασύτατα και αλαζονείαν ο, τε προδιορισθείς της Μολδαυίας ηγεμών ως μηώφειλε, Μιχαήλ, και ο του γνωστού αγνώμονος και φυγάδος Υψηλάντου αγνώμων υιός Αλέξανδρος Υψηλάντης. Εις όλους τους ομογενείς μας είναι γνωστά τα άπειρα ελέη, όσα η αένναος της εφ’ ημάς τεταγμένης κραταίας βασιλείας πηγή εξέχεεν εις τον κακόβουλον αυτόν Μιχαήλ’ από μικρού και ευτελούς τον ανύψωσεν εις βαθμούς και μεγαλεία’ από αδόξου και ασήμου τον προήγαγεν εις δόξας και τιμάς’ τον επλούτισε, τον περιέθαλψε, τέλος πάντων τον ετίμησε και με τον λαμπρότατον της ηγεμονίας αυτής θρόνον και τον κατέστησεν άρχοντα λαών.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτός όμως, φύσει κακόβουλος ων, εφάνη τέρας έμψυχον αχαριστίας και συνεφώνησε μετά του Αλεξάνδρου Υψηλάντου, υιού του δραπέτου και φυγάδος εκείνου Υψηλάντου, όστις παραλαβών μερικούς ομοίους του βοηθούς ετόλμησε να έλθη αίφνης εις την Μολδαυίαν, και αμφότεροι απονενοημένοι επίσης, αλαζόνες και δοξομανείς, ή μάλλον ειπείν, ματαιόφρονες, εκήρυξαν του γένους ελευθερίαν και με την φωνήν αυτήν εφείλκυσαν πολλούς των εκεί κακοήθεις και ανοήτους, διασπείραντες και αποστόλους εις διάφορα μέρη δια να εξαπατήσωσι και να εφελκύσωσιν εις τον ίδιον της απωλείας κρημνόν και άλλους πολλούς των ομογενών μας. Διά να δυνηθώσι δε τρόπον τινά να ενθαρρύνωσι τους ακούοντας μετεχειρίσθησαν και το όνομα της Ρωσσικής Δυνάμεως, προβαλλόμενοι, ότι και αυτή είναι σύμφωνος με τους στοχασμούς και τα κινήματά των’ πρόβλημα διόλου ψευδές και ανύπαρκτον, και μόνον της ιδικής των κακοβουλίας και ματαιοφροσύνης γέννημά τε και αποκύημα’ επειδή, εν ω το τοιούτον είναι αδύνατον ηθικώς και πολλής προξένον μομφής εις την ρωσσικήν αυτοκρατορίαν, και ο ίδιος ενταύθα εξοχώτατος πρέσβυς αυτής έδωκεν έγγραφον πληροφορίαν, ότι ουδεμίαν ή είδησιν ή μετοχήν έχει το ρωσσικόν κράτος εις αυτήν την υπόθεσιν, καταμεμφόμενον μάλιστα και αποτροπιαζόμενον του πράγματος της βδελυρίαν’ και προσεπιπλέον η αυτού εξοχότης ειδοποίησεν εξ επαγγέλματος τα διατρέχοντα, υπομνήσας το βασίλειον κράτος, ότι ανάγκη πάσα να φροντίση ευθύς εξ αρχής τον αποσκορακισμόν και την διάλυσιν των τοιούτων κακών’ και τόσον εκ της ειδοποιήσεως τάυτης, όσον και από τα έγγραφα, τα οποία επιάσθησαν από μέρους των μουχαφίσιδων των βασιλικών σερχατίων, και από άλλους πιστούς ομογενείς επαρρησιάσθησαν, έγεινε γνωστή εις το πολυχρόνιον κράτος η ρίζα και η βάσις όλου αυτού του κακοήθους σχεδίου. Με τοιαύτας ραδιουργίας εσχημάτισαν την ολεθρίαν σκηνήν οι δύο ούτοι και οι τούτων συμπράκτορες φιλελεύθεροι, μάλλον δε μισελεύθεροι, και επεχείρησαν εις έργον μιαρόν, θεοστυγές και ασύνετον, θέλοντες να διαταράξωσι την άνεσιν και ησυχίαν των ομογενών μας πιστών ραγιάδων της κραταιάς βασιλείας, την οποίαν απολαμβάνουσιν υπό την αμφιλαφή αυτής σκιάν με τόσα ελευθερίας προνόμια, όσα δεν απολαμβάνει άλλο έθνος υποτελές και υποκείμενον, ζώντες ανενόχλητοι με τας γυναίκας και τα τέκνα των, με τας περιουσίας και καταστάσεις, και με την ύπαρξιν της τιμής των, και κατ’ εξοχήν με τα προνόμια της θρησκείας, ήτις διεφυλάχθη και διατηρείται ασκανδάλιστος μέχρι της σήμερον επί ψυχική ημών σωτηρία.
Αντί λοιπόν φιλελευθέρων εφάνησαν μισελεύθεροι, και αντί φιλογενών και φιλοθρήσκων εφάνησαν μισογενείς, μισόθρησκοι και αντίθεοι, διοργανίζοντες, φευ, οι ασυνείδητοι με τα απονενοημένα κινήματά των την αγανάκτησιν της ευμενούς κραταιάς βασιλείας εναντίον των ομογενών μας υπηκόων της, και σπεύδοντες να επιφέρωσι κοινόν και γενικόν τον όλεθρον εναντίον παντός του γένους. Και αγκαλά είναι γνωστόν, ότι, όσοι είναι κατηρτισμένοι τω όντι εις την ευσέβειαν, όσοι νουνεχείς και τίμιοι και των ιερών κανόνων και θείων νόμων ακριβείς φύλακες δεν θέλουν δώσει ευηκοιαν εις τας ψευδολογίας των αχρείων εκείνων και κακόβουλων’ επειδή όμως είν’ ενδεχόμενον να σηνηρπάσθησάν τινές και παρασυρθώσι και άλλοι, διά τούτο προκαταλαμβάνοντες εκ προνοίας εκκλησιαστικής υπαγορεύομεν πάσιν υμίν τα σωτήρια, και γράφοντες μετά των περί ημας ιερωτάτων συναδελφών, του μακαριωτάτου πατριάρχου των Ιεροσολύμων, των εκλαμπροτάτων και περιφανεστάτων προυχόντων του γένους, των τιμιωτάτων πραγματευτών, των αφ’ εκάστου ρουφετίου προκριτωτέρων και όλων των εν τη βασιλευούση ορθοδόξων μελών εκάστης τάξεως και εκάστου βαθμού, συμβουλεύομεν και παραινούμεν και εντελλόμεθα και παραγγέλλομεν πάσιν υμίν τοις κατά τόπον αρχιερεύσι, τοις ηγουμένοις των ιερών μοναστηρίων, τοις ιερεύσι των εκκλησιών, τοις πνευματικοίς πατράσι των ενοριών, τοις προεστώσι και ευκαταστάτοις των κωμοπόλεων και χωρίων, και πάσιν απλώς τοις κατά τόπον προκρίτοις να διακηρύξετε την απάτην των ειρημένων κακοποιών και κακοβούλων ανθρώπων, και να τους αποδείξετε και να τους στηλιτεύσετε πανταχού ως κοινούς λυμεώνας και ματαιόφρονας, και να προσέχετε όσον το δυνατόν εις τας απάτας αυτών και ραδιουργίας, γινώσκοντες, ότι η μόνη απόδειξις της αθωότητος των είναι να εμφανίσωσιν όσα γράμματα λάβωσι τυχόν εις χείρας περί της αυτής υποθέσεως, ή ειδήσεις μάθωσι, και να παρρησιάσωσιν οι μεν ενταύθα εν βασιλευούση προς ημάς, οι δ’ εν τοις έξω μέρεσιν εις τους κατά τόπον αρχιερείς και τους διοριζομένους παρ’ ημών εκκλησιαστικούς εξάρχους και τους βασιλικούς εξουσιαστάς και διοικητάς, δηλοποιούντες και παραδίδοντες και εκείνους τους απλουστέρους, όσοι ήθελαν φωραθή ότι ενεργούν ανοίκεια του ρεαγιαδιακού χαρακτήρος’ καθότι οι τοιούτοι διαταράττουσι την γενικήν ησυχίαν, και κατακρημνίζουσι τους αδυνάτους και αθώους ομογενείς μας εις της απωλείας το βάραθρον. Και τόσον υμείς οι αρχιερείς, οι μοναστηριακοί, οι ιερωμένοι, και οι προεστώτες και ευκατάστατοι και πρόκριτοι εκάστου τόπου με την άγρυπνον προσοχήν σας, όσον και οι λοιποί εκάστης τάξεως και βαθμού άνθρωποι με τας εκ μέρους σας αδιαλείπτους συμβουλάς και νουθεσίας, και κατά τας πατρικάς και προνοητικάς εκκλησιαστικάς ημών οδηγίας και παραινέσεις να γενήτε εδραίοι και αμετακίνητοι επί του κέντρου του ρεαγιαλικίου, και εξ όλης ψυχής και καρδίας σας να διαφυλλάττετε την πίστιν και κάθε υποταγήν και ευπείθειαν εις αυτήν την θεόθεν εφ’ ημάς τεταγμένην κραταιάν και αήττητον βασιλείαν, και να αποδεικνύετε εντελώς με όλα τα πραγματικά της ειλικρινείας σημεία’ καθότι η μετ’ ευχαριστίας και ειλικρινείας υποταγή χαρακτηρίζει και την προς Θεόν αγάπην και πίστιν, και την προς τας θείας αυτού εντολάς και τας υπαγορεύσεις των θείων νόμων και ιερών κανόνων υπακοήν, και την ευγνωμοσύνην της καρδίας ημών διά τ’ άπειρα ελέη, οπού απολαμβάνομεν παρά της βασιλικής φιλανθρωπίας.
ΑπάντησηΔιαγραφήάπειρα ελέη, οπού απολαμβάνομεν παρά της βασιλικής φιλανθρωπίας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπειδή δε προς τοις άλλοις εγένετο γνωστόν, ότι οι το σατανικόν της δημεγερσίας φρόνημα επινοήσαντες, και εταιρίαν τοιαύτην συστησάμενοι προς αλλήλους συνεδέθησαν και με τον δεσμόν του όρκου, γινωσκέτωσαν, ότι ο όρκος αυτός είναι όρκος απάτης, είναι αδιάκριτος, και όμοιος με τον όρκον του Ηρώδου, όστις, διά να μη φανή παραβάτης του όρκου του, απεκεφάλισεν Ιωάννην τον βαπτιστήν. Αν ήθελεν αθετήσει τον παράλογον όρκον του, τον οποίον επενόησεν η άλογος επιθυμία του, έζη βέβαια τότε ο θείος πρόδρομος’ ώστε ενός απλού όρκου επιμονή έφερε τον θάνατον του προδρόμου. Η επιμονή άρα του όρκου εις διατήρησιν των υποσχεθέντων παρά της φατρίας αυτής, πραγματευομένης ουσιωδώς την απώλειαν ενός ολοκλήρου γένους, πόσον είναι ολεθρία και θεομίσητος είναι φανερόν’ εξ εναντίας, η αθέτησις του όρκου αυτού, απαλλάττουσα το γένος εκ των επερχομένων απαραμυθήτων δεινών, είναι θεοφιλής και σωτηριώδης. Διά τούτο τη χάριτι του παναγίου Πνέυματος έχει η εκκλησία αυτόν διαλελυμένον, και αποδέχεται και συγχωρεί εκ καρδίας τους μετανοούντας και επιστρέφοντας, και την προτέραν απάτην ομολογούντας, και το πιστόν ρεαγιαλίκι αυτών εναγκαλιζομένους ειλικρινώς.
Ταύτα αμέσως να κοινολογήσετε εις όλους του γνωστούς σας, και να κατασταθήτε όλοι προσεκτικώτεροι, ανατρέποντες και διαλύοντες ως αραχνιώδη υφάσματα, όσα η απάτη και η κακοβουλία των πρωταιτίων εκείνων καθ’ οιονδήτινα τρόπον συνέπλεξε. Επειδή, εάν, ο μη γένοιτο, δεν ήθελε καθαρισθή η θανατηφόρος αύτη λύμη, και φωραθώσί τινες τολμώντες εις επιχειρήματα εναντία των καθηκόντων του ρεαγιαλικίου, κοντά οπού οι τοιούτοι έχουσι να παιδευθώσι χωρίς ελέους και οικτιρμών (μη γένοιτο, Χριστέ βασιλέυ!) αμέσως θέλει εξαφθή η δικαία οργή του κράτους του καθ’ ημών, και ο θυμός τής εκδικήσεως γενικός των εχλιϊσλάμιδων, και θέλουν εκχυθή τόσων αθώων αίματα αδίκως και παραλόγως, καθώς αποκριματίστως ταύτα πάντα διεσάλπισεν η κραταιά και αήττητος βασιλεία διά του εκδοθέντος και επ’ ακροάσει κοινή ημών αναγνωσθέντος υψηλού βασιλικού προσκυνητού ορισμού.
Εκείνους δε τους ασεβείς πρωταιτίους και απονενοημένους φυγάδας και αποστάτας ολεθρίους να τους μισήτε και να τους αποστρέφεσθε και διανοία και λόγω, καθότι και η εκκλησία και το γένος τους έχει μεμισημένους, και επισωρέυει κατ’ αυτών τας παλαμναιοτάτας και φρικωδεστάτας αράς’ ως μέλη σεσηπότα, τους έχει αποκεκομμένους της καθαράς και υγιαινούσης χριστιανικής ολομελείας’ ως παραβάται δε των θείων νόμων και κανονικών διατάξεων, ως καταφρονηταί του ιερού χρήματος της προς τους ευεργέτας ευγνωμοσύνης και ευχαριστίας, ως εναντίοι ηθικών και πολιτικών όρων, ως την απώλειαν των αθώων και ανευθύνων ομογενών μας ασυνειδήτως τεκταινόμενοι, αφωρισμένοι υπάρχειεν και κατηραμένοι και ασυγχώρητοι, και μετά θάνατον άλυτοι, και τω αιωνίω υπόδικοι αναθέματι, και αυτοί, και όσοι τοις ίχνεσιν αυτών κατηκολούθησαν του λοιπού, αν μη θελήσωσιν εννοήσαι την αρπαγήν και απάτην, και επιστραφήναί τε και βαδίσαι την ευθείαν της σωτηρίας οδόν, αν δεν αναλάβωσιν, ό εστι, τον εντελή χαρακτήρα του ρεαγιαδικού αυτών επαγγέλματος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα αυτά δε και κατά της αρχιερωσύνης σας και ιερωσύνης σας επανατείνομεν, εαν μη βαδίσετε, εις όσα εν Πνέυματι αγίω αποφαινόμεθα δια του παρόντος εκκλησιαστικώς, εαν δεν δείξετε εν έργω την επιμέλειάν σας και προθυμίαν εις την διάλυσιν των σκευωριών, εις την αναστολήν των καταχρήσεων και αταξιών, εις την επιστροφήν των πλανηθέντων, εις την άμεσον και έμμεσον καταδρομήν και εκδίκησιν των επιμενόντων εις τα αποστατικά φρονήματα, εαν δεν συμφωνήσετε τη εκκλησία του Θεού, και, εν ενί λόγω, εαν καθ’ οιονδήτινα τρόπον δολιευθήτε και κατενεχθήτε κατά της κοινής ημών ευεργέτιδος κραταιάς βασιλείας, έχομεν υμάς αργούς πάσης ιεροπραξίας, και τη δύναμει του πανάγιου Πνέυματος εκπτώτους του βαθμού της αρχιεροσύνης και ιερωσύνης και το πυρί της γεέννης ενόχους, ως την κοινήν του γένους απώλειαν προτιμήσαντας. Ούτω τοίνυν γινώσκοντες, ανανήψατε προς Θεού και ποιήσατε καθώς γράφομεν εκκλησιαστικώς και γενικώς παρακελευόμεθα, και μη άλλως εξ αποφάσεως, ότι περιμένομεν κατά τάχος την αισίαν των γραφομένων αποπεράτωσιν, ίνα και η του θεού χάρις και το άπειρον έλεος είη μετά πάντων υμών.
αωκα’ εν μηνί Μαρτίω.
ΑπάντησηΔιαγραφήΥπεγράφη συνοδικώς επάνωθεν του ιερού θυσιαστηρίου παρά της ημών μετριότητος και της μακαριότητός του και πάντων των συναδέλφων αγίων αρχιερέων.
Ο πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως αποφαίνεται
Ο Ιεροσολύμων Πολύκαρπος συναποφαίνεται
Ο καισαρίας Ιωαννίκιος
Ο Νικομηδείας Αθανάσιος
Ο Δέρκων Γρηγόριος
Ο Αδριανουπόλεως Δωρόθεος
Ο Βιζύης Ιερεμίας
Ο Σίφνου Καλλίνικος
Ο Ηρακλείας Μελέτιος
Ο Νικαίας Μακάριος
Ο Θεσσαλονίκης Ιωσήφ
Ο Βερροίας Ζαχαρίας
Ο Δυδιμοτοίχου Καλλίνικος
Ο Βάρνης Φιλόθεος
Ο Ρέοντος Διονύσιος
Ο Κυζίκου Κωνστάντιος
Ο Χαλκηδόνας Γρηγόριος
Ο Τουρνόβου Ιωαννίκιος
Ο Πισειδίας Αθανάσιος
Ο Δρύστας Άνθιμος
Ο Σωζοπόλεως Παίσιος
Ο Φαναρίου και Φερσάλων Δαμασκηνός
Ο Ναυπάκτου και Άρτης Άνθιμος
γ) Δεν αγνοώ τη σχέση του ΚΚΕ στην Ελλάδα με την Σοβιετική Ένωση, μπορείς όμως να μου πεις αυτό τι σχέση έχει με μένα ή το blog μου; Βλέπεις να έχω κάνει κάποια προπαγάνδα υπέρ του ΚΚΕ ή απλά τελείς υπό ιδεολογική σύγχιση;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι να σου πω κάτι; Το ΚΚΕ μπορεί να έδρασε τυφλά και καθοδηγημένα από την Σοβιετική Ένωση, αλλά ουδέποτε υπήρξε εξουσία. Μου φταίνε πολύ περισσότερο οι δικτατορίες που βάσισαν την ισχύ τους στα όπλα και όχι στην βούληση του Λαού, που ευνούχισαν νοητικά τον ελληνισμό με το ιδεολόγημα του ελληνοχριστιανισμού, μάλλον θα είσαι νοσταλγός για να ενστερνίζεσαι με τόση επιμονή την ανεδαφική προπαγάνδα τους.
Πλατιάζεις και εξειδικεύεις τη συζήτηση προς χάριν των εντυπώσεων!Το είπα και πριν:η εκκλησία δεν είναι άμοιρη ευθυνών, Αν θέλεις να ξέρεις οι χριστιανοί στον ελλαδικό χώρο δεν έκαναν καταστροφές. Καταστροφές έγιναν κυρίως στη Συρία και τη Παλαιστίνη.
ΑπάντησηΔιαγραφήόσο για τη σχέση Επανάστασης και ορθοδοξίας σε παραπέμπω στη διακήρυξη της Εθνοσυνέλευσης της Επιδαύρου το 1822 που μιλά για πίστη των ελλήνων στου Χριστού την εκκλησία!Τι πιο επίσημο θέλετε;
Μαθήματα επιλεκτικής ευαισθησίας δεν δέχομαι!Ενεργείς με μικροπολιτικά κίνητρα γιατί αλλιώς το όψιμο ενδιαφέρον για τον Ιερό Βράχο θα εκδηλωνόταν και όταν μέλη αριστερών ομάδων ανάρτησαν στην Ακρόπολη πανό γελοιοποιώντας την.
Πραγματικά φωνάξτε όσο γουστάρετε, απλά δείχνετε την αδυναμία σας σε επίπεδο κοινωνίας. ΟΙ ίδιοι και οι ίδιοι πάτε σε πορείες:μια για τους φίλους σας τους μετανάστες, τώρα για τον κακομοίρη και αδικημένο Γαβρά!. Κουράγιο, είναι δύσκολο να τραγούδας και να έχεις όλη τη κοινωνία απέναντι σου
Μου ζήτησες πηγές, σου παρέθεσα πηγές.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌταν είδες το πόσο αποστομωτικές είναι για τις θέσεις που μετέφερες, λες ότι πλατιάζω.
Το ότι οι επαναστάτες ήταν στην πλειοψηφία τους θρησκευόμενοι δε σημαίνει ότι εκπροσωπούσαν την εκκλησία, μην λέμε και ότι θέλουμε. Ελάχιστοι δήλωναν άθεοι το 1821 για μία πλειάδα λόγων. Δεν αμφισβήτησα ούτε έθιξα το θρησκευτικό συναίσθημα εν γένει, το οποίο σέβομαι πανανθρώπινα.
Αυτοί που το βλέπουν μονόπλευρα είναι μερικοί τυφλωμένοι οπαδοί του δογματικού σκέλους του χριστιανισμού, οι οποίοι αρνούνται να δουν ότι πλειάδα χριστιανικών ναών λειτούργησαν σε κτίσματα αρχαία ελληνικά, ή άλλες φορές πάνω από ερείπια αρχαία ελληνικά.
Εντάσσεις την Κύπρο στην περιοχή της Συρίας και την Παλαιστίνης;
Γιατί δια της βίας απαγορεύτηκε η λειτουργία των εθνικών ιερών εκεί. "όποιος δεν υπακούσει στον πατέρα Επιφάνειο δεν έχει θέση πάνω στο νησί”, ε;
Επίσης τη Σαμοθράκη την εντοπίζεις στην Συρία ή στην Παλαιστίνη;
Η Αθήνα με τον Παρθενώνα που βρίσκεται;
Ο ίδιος ο άνθρωπος που κατέβασε την ναζιστική σημαία από τον βράχο, παραδέχτηκε τα παιδιά για την ιδέα τους με το πανό.
Επομένως εσύ γελοιοποιείσαι με αυτό που λες και όχι εκείνοι που το ανάρτησαν.
Άλλωστε, μιλάμε για μία συμβολική κίνηση με ένα πανώ που ανέβηκε και μετά από λίγο έφυγε. Όχι για βεβήλωση και καταστροφή των μαρμάρων. Να μη συνδέουμε άσχετα πράγματα.
Μου παράθεσες προς χάριν του εντυπωσιασμολυ κείμενα στη καθαρεύουσα και εγώ σου αντιπροτείνωνα διαβάσεις Χ.Γιανναρά που μιλά ακριβώς για τη σύζευξη Ελληνισμού-Χριστιανισμού στην απλή δημοτική! Το νεοελληνικό κράτος δημιουργήθηκε καθ ομοίωση του Βυζαντίου! Οι απόψεις σου για αποκοπή ελληνισμού-χριστιανισμού είναι ταυτόσημες με τον Λιακόπουλο και την Χρυσή αυγή!Αυτοί μιλάνε για πατρώα θρησκεία και τέτοιες παγανιστικές μπούρδες. Μήπως πρέπει να το ξανασκεφθείς;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίσαι λαγωνικό με κατάλαβες είμαι παγανιστής και χρυσαυγίτης!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο κείμενο δεν είναι ακριβώς στην καθαρεύουσα αλλά στην εκκλησιαστική αρχαιοπρεπή γλώσσα. Θα έπρεπε να το αναγνωρίζεις εφόσον ενδιαφέρεσαι τόσο για τα εκκλησιαστικά, άλλωστε είναι η καταδίκη της επανάστασης με τις χειρότερες εκφράσεις σε επίσημο κείμενο του Πατριάρχη Γρηγορίου Ε'!
Δεν προσπαθώ να ανακόψω τον ελληνισμό από το χριστιανισμό, δέχομαι την εποχή του Βυζαντίου ως μία μεγάλη ιστορική φάση στις τρεις μεγάλες ενότητες της ιστορίας του ελληνισμού. Εάν σου διαφεύγει όμως την βυζαντινή εποχή την έχουμε περάσει εδώ και αιώνες, δεν μπορούμε να σκεφτόμαστε εν έτει 2009 με όρους βυζαντινής αυτοκρατορίας και θεοκρατικού συστήματος, αυτό ήταν εκείνο που είπα από την αρχή.
ΑΙΜΑ ΤΙΜΗ ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ!
Χρυσαυγίτης δεν είσαι αλλά στο συγκεκριμένο ζήτημα οι απόψεις σας είναι κοντά!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣου ξαναλέω ότι η σύγχρονή Ελλάδα δημιουργήθηκε με πρότυπο το Βυζάντιο, Για'αυτό και έλληνας=ορθόδοξος! Γιαυτό και υπάρχουν και βλαχόφωνοι έλληνες, αρβανιτόφωνοι κ.τ.λ.Η κύρια εθνική ομάδα είναι οι έλληνες σε επιμειξία με άλλους ορθόδοξους,
Πιστεύω ότι ο Γαβράς διέπραξε τεράστιο ατόπημα γιατί μετέτρεψε το φιλμάκι σε αναφορά των προσωπικών του απόψεων. Και κάτι άλλο, επειδή ακριβώς δεν ζούμε σε θεοκρατικό καθεστώς ουδείς αναμάρτητος! Τι και αν έκανε κάποιες καλές ταινίες;Μπορεί να ενεργεί με γνώμονα τα προσωπικά καπρίτσια!
Οκ φίλε μου. Έγινες αντιληπτός. Το 1453 μπορεί να συμφωνήσει με το 2009;
ΑπάντησηΔιαγραφήΛαϊκός Ορθόδοξος Πλάνητας.
Δήλωσε ότι είσαι και από τον Άρη, δεν θα με εκπλήξει!Μάθε μόνο να μη συζητάς με επιχειρήματα τύπου κυλικείου στη σχολή!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπίσης, εφόσον το νεοελληνικό κράτος χτίστηκε με πρότυπο το Βυζάντιο, μπορείς να μου πεις σε παρακαλώ τι σήμαιναν οι παρακάτω όροι-θεσμοί για έναν υπήκοο της Ανατολικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας;
ΑπάντησηΔιαγραφήκοινοβούλιο
ανεξιθρησκία
δημοκρατία
διαδήλωση
δημοψήφισμα...
Έχεις συναίσθηση του πόσο ασυνάρτητος είναι ο λόγος και η επιχειρηματολογία σου;
Ή απλά αυτό που θέλεις είναι να πικάρεις και να προκαλέσεις, όπως έκανες σε άλλο blog (ξέρεις και ξέρω ποιο);
Ειλικρινής η ερώτηση και περιμένω να απαντήσεις
akou megale anagki na pikaro den eho alla epeidi katexo kala kapoia pragmata thelo na dino ton antilogo! Tha sto eksigiso mia fora kai an i terastia sou morfosi(!) den katalavainei pes tp mou!
ΑπάντησηΔιαγραφήExoume kai leme:i arxaia ellada itan monofiletiki koinonia(ellines xorismenoi se iposilea iwnes, dorieis ktl). To bizantio itan mia polifiletiki koinonia me epikraton stoixeio to elliniko kai me kratiki ideologia ron xristianismo!Meta de tous komninous eksellinistike bathmiaia.
M et perasma ton aionon kai alloi laoi irthan na katoikisoun ton elliniko xoro(slavoi, arvanires, normandoi ktl) panta omow to elliniko stoixeio yperisie!Giafto kata tin tourkokratia ipirxe diaxorismos xristianoi(gkiaourides)-mousoulmanoi
Me tin apeleftherosi ti tha elegan oi pateres tou ethnous?oraia magkes tha anastisoume tin arzaia Ellada?Afou ena kommati tou plithismou den itan ellinofono!Eksou kai vlaxofonoi ellinares)oi megaloi evrgetes), arvanites ellinares(miaoulis). Giafto to logo egine i orthodoksia i episimi thriskeia tou kratous!Afto egine giati i orthodoksi pisti itan o sinektikos desmos ton xristianon katoikon tou ellinikou xorou!Ksereis tin syneisfora ton arvaniton stous ethnikous agones?einai terastia!
Ekei entopizetai i domisi tou ellinikou kratous me vasi to bizantio! Ara min kaneiw ton papatrexa kai prepei na po oti an kai ilikiaka eimaste konta den de vlepo apogalaktismeno!Afta ta liga!
To μόνο κοινό στοιχείο που έχεις παραθέσει είναι το θρησκευτικό συναίσθημα, το οποίο μπορώ να σου πω ότι υπάρχει και στην Ουκρανία. Η πολιτειακή αυτοθέσμιση του νέου ελληνικού κράτους είναι περισσότερο στηριγμένη στα παραδείγματα δυτικών χωρών (βλ. πρώτο σύνταγμα που παρουσιάζει έντονες ομοιότητες με τα προτάγματα της γαλλικής επανάστασης, βλ. κοινοβουλευτικό σύστημα εκπροσώπησης κατά μίμηση της Μ. Βρετανίας)
ΑπάντησηΔιαγραφήΕδώ μας είπες ότι οι χριστιανοί πολέμησαν τους Εθνικούς κυρίως στη Συρία, δε θα βγάλεις και το ελληνικό κράτος Βυζάντιο;
Εάν "κατέχεις" όπως λες αυτά τα θέματα, φαντάζομαι πως θα τα πας σε αυτά που δεν κατέχεις!
Εγώ σου μιλώ για ιστορικές αναφορές και ιδεολογία κράτους και εσύ μου μιλάς για πολιτειακή οργάνωση! Πλέον η μόνη μου απορία είναι η εξής:έχεις υπάρξει φοιτητής και αν ναι σε ποια σχολή;Σίγουρα τα ρούχα δεν κάνουν τον παπά αλλά εσύ μεγάλε στερήσαι και μεθοδολογία σκέψης!
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ιδεολογία στα σύγχρονα κράτη δεν είναι μαζική και μονολιθική, αλλά διαφέρει ανάλογα με τη θεώρηση των πολιτών, των πολιτικών σχηματισμών και των κυβερνήσεων που εναλάσσονται.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπομένως δεν μπορούμε να μιλάμε για "ιδεολογία κράτους" είναι εντελώς αδόκιμος ο όρος που ανακάλυψες για να δικαιολογήσεις τα αδικαιολόγητα.
Εδώ πριν μου απέρριψες επίσημο έγγραφο της εκκλησίας "επειδή ήταν γραμμένο στην καθαρεύουσα", και έρχεσαι τώρα να μου μιλήσεις για ιστορικές αναφορές και για φοιτητιλίκι;
Πλάνητας ο Ρίζος (αυτός που όπως θέλει τα γυρίζει και ουχί ο ηθοποιός!)
"Ιδεολογία κράτους" στα πλαίσια του 19ου αιώνα. Δεν καταλαβαίνω την αντιχριστιανική σου εμμονή. Είμαστε έλληνες ευρωπαίοι και η ορθοδοξία στη χώρα μας έχει καλώς μια βαρύτητα. Κάθε χώρα έχει τις ιδιαιτερότητες της. Δεν πρέπει να νιώθουμε άσημα γιαυτό! Τέλος, μάθε κάτι που θα σ'εκπλήξει:στη Νορβηγία, ναι στην σκανδιναβική ευημερούσα και προοδευτική Νορβηγία ο προτεσταντισμός είναι κατοχυρωμένος στο σύνταγμα τους ως η επίσημη θρησκεία του κράτους;Βλέπεις δεν είναι όλα άσπρο-μαύρο λοιπόν!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπίστευτο! Είσαι μουρφωμένος τελικά!
ΑπάντησηΔιαγραφήβρε προφεσορ το περνώ το μάθημα;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο αστείο είναι ότι είσαι συριζαίος, σαλονικιός(αυτό είναι καλό) και θα τρως τον Ψωμιάδη για πολυυυυυυ ακόμα!!!!πως θα αντέξεις βρε;;;;;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήβεβαίως τέκνον μου
ΑπάντησηΔιαγραφήΠλάνητας ο Β' ο Χρυσόστομος!
κατέβα καλύτερα στη Λαική Δημοκρατία της Κύπρου!Η Ελλάς έχει πάρει τον δρόμο του εκφασισμού!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν τον τρώω ρε φίλε, δεν μένω στη Θεσσαλονίκη ατύχησες. Λοιπόν καλό το πιγκ πογκ και το ψαρεματάκι για το αν είμαι μορφωμένος και που σπούδασα όπως και το τι κόμμα ψηφίζω, αλλά έχω να κάνω σοβαρότερες δουλειές, ειδικά όταν έχει πάει δυόμιση το βράδυ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχει πέσει πολύ το επίπεδο των σχολίων του blog και μην νομίζεις ότι θα γίνεται συχνά αυτό.
Η παρουσία σου και σε άλλο blog, http://dukezappagr.blogspot.com/ πάντα με την κάλυψη της ανωνυμίας και το ανάλογο τσίγκλισμα επιπέδου δημοτικού, έχει δώσει στοιχεία για τους σκοπούς και τη δράση σου.
Είμαι φανατικός πολέμιος της λογοκρισίας και πιστεύω ότι δεν πρέπει να σβήνεται τίποτε. Αλλά να μη σβήνουμε όταν μιλάμε για τέχνη, πολιτική, κοινωνική ζωή και όχι όταν χαρακτηρίζουμε πρόσωπα ή βρίζουμε. Στο λέω για να μη με οδηγήσεις στο βήμα να σβήσω κάτι που έγραψες. Κάθε χώρος έχει και το ήθος του.
Πως το είπες στην αρχή αυτού του θέματος, όποιος δεν αντέχει την χώρα μας μπον βουαγιάζ;
Θα σου συνιστούσα το ίδιο σε περίπτωση που δεν αντέχεις να ακούς όσα λέει το ιστολόγιο αυτό.
Σε περίπτωση που θέλεις να παραμείνεις εδώ και να προσφέρεις τις γόνιμες διαφωνίες σου, είσαι ευπρόσδεκτος.
Αλλά ούτε να σου περνάει από το μυαλό ότι θα το κάνεις πολιτικό καφενείο.
Νομίζω ότι δεν μπορώ να γίνω σαφέστερος
Μου είναι αδιάφορο που μένεις αλλά όταν κάνεις παιχνιδάκι να είσαι έτοιμος και για τις ανάλογες απαντήσεις!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι μόνο ότι απειλείς να σβήσεις ποστ δείχνει την αμηχανία σου, Πως και μ'έχεις εντοπίσει;παρακολουθείς τις κινήσεις μου;είσαι χαφιές;πρόσεχε τι εκστομίζεις ότι παρακολουθείς κόσμο γιατί κάποιος θα σου τραβήξει κανα ριπορτ στην κυπριακή αρχή δεδομένων ότι παρακολουθείς κόσμο!
Πραγματικά από τις ποιο ανούσιες κουβέντες στη μπλογκόσφαιρα!
Δεν είναι ανάγκη να είσαι χαφιές για να δεις ότι ένας άνθρωπος λειτουργεί προβοκατόρικα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΆλλωστε ο duke που έχει το συγκεκριμένο blog τυχαίνει να είναι φίλος μου. Το ποιός βρίσκεται σε καθεστώς αμηχανίας είναι φανερό.
Συμφωνώ περί της έλλειψης ουσίας στη συζήτησή μας. Ο διάλογος απαιτεί τη συνεισφορά δύο ατόμων. Χάρηκα πάντως για τους παράλληλους μονολόγους.
Ας λήξουμε την -όντως- ανούσια κουβεντούλα μας έχεις πολλά blog να επισκεφτείς ακόμα.
Πλάνητας ο Πατρινός Λαϊκός Ορθόδοξος Απεσταλμένος
Επειδή δεν μπορούμε να δομήσουμε διάλογο κάνω το πρώτο βήμα και αποχωρώ από το μπλογκ σου
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΙΜΑΣΤΕ ΤΡΕΛΟΙΙΙΙ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΠΑΤΡΙΝΟΙ-ΦΙΛΟΥΘΚΙΑ ΣΤΟΝ
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΛΕΞ ΤΣΙΠΡΑ. ΟΒΕΡ-ΦΙΝΙΤΟ
;)
ΑπάντησηΔιαγραφήπωωωω....καράφλιασα!
ΑπάντησηΔιαγραφή