8.3.10

Βοηθήστε με

"Ο χειρότερος μπάτσος δεν ήταν ο βασανιστής μου, ήταν ο μπάτσος του εαυτού μου. Έχω ένα μπάτσο μέσα μου που μ'εμποδίζει να βλέπω. Λοιπόν πρέπει να σκοτώσω τον μπάτσο που 'χω μέσα μου, να γίνω αδερφός με τους ανθρώπους, άντρες και γυναίκες, κι αυτό είναι ένα πρόβλημα ζωής"
Περικλής Κοροβέσης

  Αναγκάστηκα για πρώτη φορά από την μέρα που είπα να δημοσιεύω εδώ σκέψεις και κείμενα, να διαγράψω σχόλια. Και για κάποιο λόγο μέχρι τώρα πίστευα ότι δε θα χρειαζόταν ποτέ να το κάνω. Γιατί ζω σε μία κοινωνία που κυριαρχεί η ωμότητα και ο ρηχός σαρκασμός, γιατί ξέρω να δέχομαι βρισιές (συμπονώ τον υβριστή γιατί μπορεί ακόμη να οργίζεται), ακόμη και όταν στρέφεται εναντίον μου προσωπικά χωρίς να με γνωρίζει.
 Γι'αυτό το λόγο έχω μέχρι σήμερα αφήσει ανοιχτό στο ιστολόγιο κάθε είδους σχολιασμό, είτε επώνυμο, είτε με ψευδώνυμα, είτε ανώνυμο. 
  Είναι όμως κάτι φορές που η ανωνυμία χρησιμοποιείται με τον πιο αισχρό τρόπο.
 Δεν διέγραψα τα σχόλια αυτά για όσα γράφονταν ενάντια στον Χρήστο. Τα διέγραψα γιατί προσπάθησαν να ξεφτιλίσουν το γεγονός ενάντια στο Γλέζο και ενάντια στην αξιοπρέπεια ενός λαού που έχει το δικαίωμα να δηλώνει τη δυσαρέσκειά του για όσα του ετοιμάζουν.
  Σιχαίνομαι τη λογοκρισία σε οποιαδήποτε μορφή ακόμη και όταν τα "κομμένα" σχόλια είναι του στιλ "ρε τσόγλανε τι σχολή έχεις τελειώσει και μας λες τέτοιες αρλούμπες" ή "τράβα μία μαλακία αν τρελάθηκες". Ούτε με σοκάρουν ούτε με αγγίζουν οι κουβέντες. Έχω πρόβλημα με την τακτική. 
  Η πλατφόρμα του ιστολογίου δίνει την ευκαιρία να προεγκρίνονται σχόλια, ή να επιτρέπεται ο σχολιασμός μόνο σε εγγεγραμμένα μέλη. 
  Απευθύνομαι σε όλους εσάς που έτυχε να διαβάζετε, φευγαλέα ή συστηματικά όσα γράφονται εδώ. Κι επειδή στο χώρο αυτό είναι που το προσωπικό συναντάει το κοινωνικό, θα ήθελα να μου πείτε πως προτιμάτε να διαμορφωθεί το θέμα των σχολίων, και αν γίνεται να λυθεί το πρόβλημα με οποιοδήποτε άλλο τρόπο.
  Πρέπει να με βοηθήσετε να σκοτώσω τον μπάτσο που έχω μέσα μου.

13 σχόλια:

  1. ίσως να μην είμαι το κατάλληλο άτομο να βοηθήσει, γιατί ο μπάτσος μέσα μου ζει και βασιλεύει νομίζω, αλλά το μπλοκ του καθενός εν ο χώρος του, σαν το ψηφιακόν του σπίτι που εν ανοικτό σε φίλους (και μη) για κουβέντα. Το να πετάξεις κάποιον έξω που σπίτι σου επειδή σε προσβάλλει ή προσβάλλει τους καλεσμένους σου ή εν αφήνει τους καλεσμένους σου να κουβεντιάσουν όπως θα έθελαν (όι επειδή διαφωνεί), έννεν λογοκρισία.
    Ο καθένας κάμνει σπίτι του ότι θέλει. Τούτον εν δικαίωμαν του καθενός τζαι κανένας εν θα σου την πει επειδή το ασκείς. Ούτε εν λογοκρισία, γιατί ο Χ ή ο Ψ ανώνυμος αν έχει μιαν άποψη, εννά την δούμεν ούλλοι, αν θέλει να βρίσει, να πάει σπίτιν του (στο δικό του μπλογκ) να βρίσει...
    με λλία λόγια κάμε ότι γουστάρεις, τζαι μεν νιώθεις άσχημα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. άφηστο ανοιχτο φιλε μου, τα σχολια ειναι μερος της δημοσιευσης, την εμπλουτιζουν. Τι σε νοιαζει αν ειναι ανωνυμος...ειναι μεγαλη πολυτελεια η ανωνυμια. Ας συνεχισουμε να ζούμε μεσα σε αυτην την χλιδη έστω και μεσα στα μπλογκ.
    Εγω ακόμα δεν εχω καταφερει να μου επιτεθουν..
    Αφησαν προσβλητικα σχόλια? σημαινει τους φόβησες.

    καλη συνεχεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. χαιρετισμούς απο την εστία του προβλήματος. πφ...

    ένιξερω εν είμαι στη θέση σου πλάνητα-η άποψή μου πάνω στο θέμα εν τα σχόλια να υποβάλλονται ανοιχτά τζαι να υπάρχουν τζιαμέ για αντίλογο-ακόμα τζαι αν δεν εν ρεαλιστικό αξίωμα ή εφικτόν ο αντίλογος-
    έχουμε πόλεμο λαλείς, έχεις δίκαιο, αλλά εχει παραπάνω νόημα να σκεφτεται ο καθένας με ποιο σκεπτικό τζαι ποια μέσα 'πολεμά', αν πολεμά εν τέλει, διότι μαλλον απλώς παίζουμε με τους ίδιους όρους το παιχνίδι χωρίς να το καταλαβαίνουμε-βλέπε το εύστοχο του Κοροβέση. εν αδιέξοδο πράξης και ζωής τούτη η συνείδηση νομίζω και εν πολλά λογική η αντίδρασή σου...

    Στο θέμα τακτική-εν βλέπω με την 'λογοκρισία' ή το ευγενικά 'βγες έξω' να αντιτάσσεται κάτι ριζικά διαφορετικό στην νοοτροπία του αθρώπου που βρίζει, προπηλακίζει- ίσως γι'αυτό το λαλώ...απο κει κ πέρα ποιος ξέρει συνολικά τι θα μπορούσε να αντιταχθεί σε τούτο το αδιέξοδο...μάλλον η συνείδηση τούτη του μπάτσου μέσα μας κ η προσπάθεια που κάμνεις εσύ μόνος σου και οι υπόλοιποι-όσοι το νιώθουν εν ένα βήμα.

    αυτά τα ολίγα και πιθανώς μάταια.
    χαίρεται

    έλενα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δια χειρός διαγραφή τζιαι πάρακατω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ερυκίνη, μήπως όμως εάν ο καθένας περιχαρακώσει το "σπίτι" του, θα χάσουμε στο τέλος και την όποια χρησιμότητα των ιστολογίων, δηλαδή τον διάλογο;
    Δεν ξέρω προσωπικά θέλω και την άλλη άποψη, θέλω και την διαφωνία, τον αντίλογο κι όχι μόνο τη συμφωνία ή τη συμπλήρωση.

    Και σκάνε κάτι τέτοιες δημοσιεύσεις σαν του ανώνυμου, και άντε μετά να αλλάξω τις ρυθμίσεις!

    Με την έλενα συμφωνώ σε όσα μπόρεσα να καταλάβω (κάπου στη μέση χάθηκα αν μπορείς κάνε μία επεξήγηση)

    ΑΓΡΙΝΟ ΝΙΩΘΕΙΣ; Ε ΠΕΣ ΜΟΥΥΥΥ :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Να τα αφήσεις ανοιχτά. Η περιφρούρηση έχει παράπλευρες απώλειες. Αυτού που δεν έχει τίποτε καλύτερο να κάνει από το να μπαίνει σε blogs και να βρίζει ανώνυμα δεν έχει κανένα μα κανένα credibility η γνώμη του. Που δεν το λες και γνώμη κιόλας την παράκρουση που παθαίνουν μόλις δουν κάτι που δεν αντέχει ο εγκέφαλός τους να σκεφτεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Προσωπικά θεωρώ καλύτερη πολιτική τα ανοιχτά σχόλια, με δυνατότητα αξιολόγησης από τους ίδιους τους χρήστες. Δυστυχώς, δεν παρέχει τέτοια πλατφόρμα το blogger.

    Οπότε, τα αφήνεις ελεύθερα και μετά βλέποντας και κάνοντας. Αν κάτι παραβιάζει κάθε έννοια άποψης και διαλόγου, το διαγράφεις, βάσει των αρχών και των αξιών σου, αλλά και βάσει της ουσίας της συζήτησης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. εννοούσα ότι το εύστοχο του κοροβέση που επαρέθεσες, για μένα είναι αδιέξοδο πράξης, υπό την έννοια ότι οι περισσότερες αυθόρμητες μας-ακόμα και σταθμισμένες μας αντιδράσεις- είναι καθοδηγούμενες από ένα τροπο σκέψης που αναπτύξαμε εντός του συστήματος που ζούμε-εν ξέρω αν είμαστε σε θέση να διατυπώσουμε ριζικώς διαφορετικά πράγματα-αν ο πόλεμος που κάμνουμε μπορεί να θεωρηθεί ριζικά διαφορετικός πόλεμος, και υπό τούτη την οπτική θεωρώ ότι ο εξοβελισμός σχολίων εν οφελεί και ιδιαίτερα, δηλαδή βρίσκω ότι τροφοδοτεί περίπου παρόμοιες καταστάσεις με τούτες που θέλουμε να αποφύγουμε (ακόμα κι αν ο αντίλογος εν υπάρχει ως προοπτικη-πράμα που ποτέ εν μπορείς να το σταθμίσεις).
    ελπίζω να ήμουν πιο σαφής τωρά. όχι ε; :)

    τσίαρς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Χίλια συγνώμη για την άσχετη παρέμβαση, αλλά πρέπει να διαβάσεις κάτι πολύ ενδιαφέρον:
    http://kars1918.wordpress.com/2010/03/09/refugees-1922/#comment-262

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Έλενα άργησα άλλα το 'πιασα :)

    Doctor, όχι και άσχετη.
    Σ'αυτό εδώ το ιστολόγιο είχαμε ασχοληθεί με το θέμα της γενοκτονίας ως πράξης που ολοκληρώθηκε στην Ελλάδα, και είχαμε φάει και το ανάλογο αντιπροσφυγικό "ντου" που ζει και βασιλεύει:

    http://planitas.blogspot.com/2010/01/blog-post_22.html

    Χαίρομαι που ο Αγτζίδης έκανε αυτή την εμπεριστατωμένη ιστορική έρευνα βασισμένη σε πηγές και δημοσιεύσεις.

    Και το σχόλιο που έκανες στο ιστολόγιο του Αγτζίδη, εάν μεταφερθεί σε σημερινά συμφραζόμενα, δημιουργεί συνειρμούς που τρομάζουν. Πόσο ίδιος κι απαράλλαχτος είναι ο πυρήνας της ξενοφοβίας των ελλαδιτών...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αγαπητέ Πλάνητας
    Ωραία η σκέψη σου! Θα σου μεταφέρω την προσωπική μου εμπειρία τόσο ως διαχειριστής ιστολογίου όσο και ως σχολιαστής. Ως διαχειριστής δεν "έκοψα" ποτέ κανένα σχόλιο...ούτε καν τα φασιστικά που είχα πει ότι θα τα κόψω...πολύ περισσότερο αυτά με τις προσωπικές επιθέσεις...Μάλλον έκοψα κάποια "τρελλά κινέζικα" κλπ.Αυτό το έκανα εν πλήρει γνώσει. Πίστευα και πιστεύω ότι τα σχόλια λειτουργούν από μόνα τους...οι αναγνώστες καταλαβαίνουν. Βέβαια υπάρχει ο κίνδυνος να παρεκτραπεί ο λόγος...αλλά η αλήθεια φαίνεται!
    Ως σχολιαστής θα σου πω ότι δεχθηκα άγρια λογοκρισία από το ιστολόγιο της δήθεν "Αριστερής στρουθουκαμήλου" τέτοια λογοκρισία που δεν μου έδινε το δικαίωμα να απαντήσω σε προσωπικές επιθέσεις και συκοφαντίες...Μάλιστα από ανθρώπους που αυτοαποκαλούνται "ανανεωτές" , "αριστεροι"....Το ότι δήλωσαν ότι κόβουν τα σχόλιακαι τα κόβουν και από άλλους δηλώνουν ότι ο μπάτσος έχει ριζώσει για τα καλά μέσα τους..Επομένως όταν μπαίνω στο ιστολόγιό τους δε γνωρίζω τι ακριβώς έχουν εγκρίνει...δεν έχω τη συνέχεια του διαλόγου....αυτοαναιρέθηκαν ως απλοί δημοκράτες....Επομένως σ. μου άσε...να λένε...δε χάνεις εσύ αυτοί χάνουν...Μόνο προσοχή τα υριστικά είναι επικίνδυνα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Καταλαβαίνω τι εννοείς αστυάνακτα. Και αυτό είναι που φοβάμαι εάν αρχίσω να σβήνω πράγματα, ότι θα χαθεί η ελεύθερη ανταλλαγή απόψεων ακόμη κι όταν αυτές είναι αντίθετες μεταξύ τους. Κι εκεί πάει περίπατο κάθε έννοια δημοκρατίας, όπως κι αν την εννοεί ο καθένας.
    Δεν ξέρω την πολιτική του ιστολογίου που είπες, αλλά δεν μου είναι ξένη η εικόνα ανθρώπων που αυτοπροσδιορίζονται ως αριστεροί, δημοκράτες κλπ κλπ και πράττουν χειρότερα κι από εκείνους που κριτικάρουν.

    Από ότι βλέπω θα το διατηρήσουμε ως έχει το σύστημα σχολιασμού, με την ελπίδα ότι ίσως κάποτε το blogger προσθέσει το σύστημα που ανέφερε ο Πότμος. Και με την γνώση ότι ο διαχειριστής του κάθε ιστολογίου είναι κι αυτός άνθρωπος και μπορεί να τραβήξει κάποιες φρίκες. Ευχαριστώ πάντως όσους μπήκαν στον κόπο να γράψουν την άποψή τους, για μένα είναι πολύ σημαντικό γιατί και η λειτουργικότητα ενός blog είναι συνδυασμένη με το πως αντιλαμβανόμαστε την δράση και τα δικαιώματά μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. καλησπέρα, εν μέρη συμφωνω με την Ερυκίνη!Αλλά από την άλλη έχουμε ελευθερία απόψεων και λόγου!Αύτη είναι η μαγεία του μπλογκ...τωρά αν κάποιοι δεν έχουν την ωριμότητα και την "κομψότητα" να πούνε αυτό που θέλουν είτε διαφωνούν είτε συμφωνούν μαζί σου και χρησιμοποιούν υβριστικά σχόλια κατ' εμένα δεν πρέπει να διαγράφονται γιατί πολύ απλά είναι πολύ ηλίθιο να μπεις στο κόπο να ασχοληθείς με κάτι τυπάκια της τελευταίας σειράς...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ